Üç araç aynı gövdede: Dacia Jogger
Dacia‘nın her zaman maceraya hazır yaşam tarzını temsil eden yeni 7 kişilik yeni modeli Jogger, Türkiye yollarına Iğdır ve Kars’ta düzenlenen ve yeni logonun da tanıtıldığı lansmanın akabinde 28 Kasım itibariyle çıkıyor.
Dacia Jogger’ın Türkiye lansmanı Iğdır ve Kars’ta sıra dışı bir aktiflikle gerçekleşti. Iğdır’da 12 bin metrekarelik bir alana yayılan Tuzluca Mağaraları’nda yapılan aktiflikte, markanın yenilenen yüzü ve ideolojisi mağara duvarlarında dijital olarak sahnelendi.
Dijital sanat şovlarıyla Dacia dünyasının merkezine dönüşen mağaranın farklı kısımlarında profesyonel oyuncularla arabanın modülerliğine odaklanan sürpriz mizansenler hayata geçirildi. Oluşturulan yapay zeka konseptinin konuklarla keyifli bir etkileşim kurduğu tertipte, Jogger’ın teknik detayları ise lansman için mağara içinde özel olarak dizayn edilen konferans salonunda paylaşıldı. Yöreye has lezzetlerden oluşan, mağaranın loş atmosferinde gerçekleştirilen ‘Kayıp Yemek’ konseptiyle misafirlere gastronomi deneyimi de yaşatıldı.
Jogger’ın birinci sürüşlerine bölgenin gizemli coğrafyası konut sahipliği yaptı. Mağara içinde yapılan sürüş ile başlayan; tabiat mükemmeli Gökkuşağı Zirveleri, Aras Irmağı kıyıları ve Ani Harabeleri’ni de kapsayan, kartpostallık imajların ortaya çıktığı rotalarda aracın sürüş kabiliyetlerine odaklanıldı. Tüm ayrıntılarında kişiselleştirmelerin düşünüldüğü lansmanda, her bir Jogger isme özel hazırlanırken, maceraya çağıran bisiklet, kayak grupları ve port bagaj üzere aksesuarlarla donatıldı.
MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş
“Pazardaki en ulaşılabilir 7 kişilik modelimizle farklı segmentlerden pay alacağız”
MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Dacia Jogger; bir Station Wagon’un uzunluğu, bir MPV’nin genişliği ve bir SUV aracın karakteri olmak üzere her sınıfın en yeterli özelliklerini bir ortaya getiriyor. Bu yüzden ‘hepsi bir araba’ diyoruz. Böylelikle Jogger ile tüm bu segmentlerden hisse almamız mümkün olacak. Araba, Dacia eser gamında uzun yıllar boyunca yer alan Lodgy, Dokker ve Logan MCV modellerimizin kullanıcılar tarafından beğenilmiş özelliklerini koruma ederken, markanın yeni kimliğini ve teknolojilerini de üzerine koyuyor. Yeni amblemimizde “D” ve “C” harflerinin şık çizgileri bir zincirin halkaları üzere birleşerek sağlamlığı ve sadeliğin yanı sıra, Dacia markası ile müşterinin (Customer) bağını simgeliyor. Jogger pazardaki en ulaşılabilir 7 koltuklu seçenek olacak. Bunun yanında güçlü ve güçlü olması, genişliği ve iç yerin modüler kullanımıyla hem şoför hem de yolculara konforlu bir tecrübe sunuyor” sözlerini kullandı.
Yenilenen marka kimliği
Dacia’nın tüm ürün gamı, yeni logonun yanı sıra markanın yeni Haki rengine de sahip olacak. 2021’in haziran ayında dijital kanallarda başlayan Dacia’nın yeni yolculuğu, 2023’ün aralık ayına kadar yetkili satıcıların görsel kimlik dizaynlarının değişmesiyle tamamlanacak.
Yeni devirde çağdaşlık kavramına yeni bir bakış açısı getiren Dacia; makul harcama yapan, özgürlüğe düşkün ve çok tüketimden kaçınan kullanıcıların beğeneceği sade lakin havalı bir araba vizyonu ortaya koyuyor. Güçlü ve maceracı karakterini öne çıkaran marka, yüksek dayanıklılığa sahip outdoor kullanıma uygun araçlara odaklanıyor. Satın alma ve kullanım maliyeti azaltılmış fiyat-performans eserleri geliştiren Dacia, düşük yakıt tüketimi ve karbon salınımı üzere ekolojik tahlilleri de tüketicilerine sunuyor.
SUV proporsiyonuna sahip güçlü dış tasarım
Dacia Jogger’ın dış tasarımına bakıldığında geniş ön ızgaradaki yeni amblem tasarımı dikkat çekiyor. Yeni ambleme çift sıra şerit detaylar eşlik ediyor. Geniş çamurluklar köşelere kadar uzanırken, motor kaputu dinamik ve kaslı olarak şekillendirildi. Ön ve arka tampon altı koruma kızakları ise zorlu zeminlerde hayatı kolaylaştırıyor. Belirgin omuz çizgisinin yollardaki duruşunu güçlendirdiği Jogger’ın modüler tavan barları ve 200 mm yerden yüksek yapısı maceraya hazır bir manzara veriyor. Yalnızca birkaç adımla hal değiştiren modüler tavan barları, 80 kg’a kadar port bagaj, bisiklet ve kayak takımları gibi yükleri taşıyabiliyor. Dacia dünyasında patentli bir sistem olan bu barlar, akıllı ve pratik özellikleriyle markanın ruhunu yansıtıyor.
Ön tarafta gündüz ve kısa farlarda LED teknolojisi kullanılırken, ilk kez yeni Sandero ailesinde gördüğümüz Y şeklindeki ışık imzası Jogger’ın da far dizaynında kullanılıyor. Bu imza art farlarda da görülüyor. LED teknolojisi, güç tasarrufunun yanında daha yeterli bir görüş sunuyor. Extreme versiyonunda bulunan dışa açılabilir üçüncü sıra camlar, arabadaki en art sırada oturanlar için seyahat tecrübesini ferah bir hale getiriyor.
Çamurluk müdafaaları arabanın maceracı yapısına eşlik ederken, şık ve ergonomik kapı kolları dizaynıyla dikkat çekiyor. Maceraya davet eden yan gövde muhafaza bantları, versiyona bağlı olarak gelen 16 inç elmas kesim alüminyum alaşım siyah jantlar ile ahenk yakalıyor. Bagaj kapağı düğmesi estetik bir manzara için art panel altına gizleniyor. Jogger üst açılıp alan kullanımını kolaylaştıran bagaj kapağının yanı sıra geride LED üçüncü stop lambasına da sahip.
Lansman rengi olan Terracotta Kahve, sadece Jogger’da sunuluyor. Jogger, Dacia’nın yeni marka kimliğini vurgulayan Haki rengin yanı sıra Ay Işığı Gri, Duman Gri, Gri Füme, Siyah ve Beyaz renkleriyle tüketicilerin beğenisine sunuluyor.
Yeni marka kimliğiyle birlikte donanım düzeylerinin isimleri de değişti. Essential’dan başlayan baz donanım düzeyi, sırasıyla Expression ve Extreme olarak devam ediyor.
Maceraya çağıran Extreme versiyonu
İddialı bir off-road biçimine sahip Extreme özel versiyonu bulunan Jogger, bu donanım düzeyinde dış dizaynda siyah renkli tavan rayları, parlak siyah aynalar, 16″ siyah alaşım jantlar ve köpekbalığı anteniyle geliyor. Ayrıyeten aracın ön tarafında ve jantlarında isim çıkartmaları ve kapı eşiğinde özel hami şeritler bulunuyor.
Koltuklardaki kırmızı dikişler ve ön kapı panellerindeki dekoratif kaplamalar iç yerdeki havayı değiştiriyor. Extreme özel versiyonu 2023 Ocak ayı prestijiyle Türkiye’deki yetkili satıcılarda yerini alacak.
Cömert iç mekan
İlk bakışta yeni Dacia logosunun yer aldığı aydınlatmalı kumandalara sahip direksiyon tasarımı öne çıkıyor. Gösterge panelindeki 3,5 inçlik TFT ekrandan sürüş bilgileri takip edilebiliyor. Jogger’ın iç yerdeki kalite algısını uygunlaştırmak için ön panel boyunca uzanan dokumacılık bir şerit bulunuyor. Gösterge paneli yahut bilgi ekranı üzere sürüş bileşenleri bu şeridin üzerinde yer alıyor. Erişimi kolay dijital klima ve sürüş dayanak kumandaları ise ergonomik bir formda bu şeridin altına dizildi. Birebir kumaş, ön kapı panellerinde de kullanılıyor ve koltuk döşemeleriyle ahenk sağlıyor. Şık havalandırma kanalları, bu tasarım bütünlüğünü tamamlıyor. 8 inç dokunmatik multimedya ekranı ve çabucak yanında konumlandırılan USB girişi, telefonu şarj etmek ya da data irtibatı için kullanılıyor. Pratik kullanımın yanında alan tasarrufu yaparak ekstra ferahlık getiren elektronik park freni seçeneğine sahip olan Jogger’ın ön panelinde ayrıca 12V şarj soketi mevcut. Diğer Dacia modellerinden alışık olunan Eller Serbest Kart Sistemi Jogger’da da kullanıcılarla buluşuyor.
Isıtmalı ön koltuklara, saklama alanına sahip açılabilir kol dayama eşlik ediyor. Versiyona bağlı olarak ikinci sıra yolcular için Jogger’da uçak tipi servis masaları ve bardak tutucular düşünüldü. Masalar farklı yolcuların ihtiyacını karşılamak üzere 70 mm kadar uzuyor. Ayrıyeten ikinci sıra koltuklarda iki adet ISOFIX irtibat noktası da bulunuyor. Üçüncü sıradaki iki yolcuya ise, kol dayama alanları, daha âlâ bir görüş ve ferahlık için kelebek tipi yan camlar sunuluyor. Dışa açılabilir bu üçüncü sıra camlar yolcunun doğal havalandırmasını sağlıyor
Farklı beklentilere nazaran uyarlanmış multimedya sistemleri
Dacia Jogger’da Radyo, MP3, USB ve Bluetooth özelliklerine sahip kullanıcıların uygulama indirerek kendi telefonlarını kullandığı Media Control sisteminin yanı sıra, Media Display ve Media Nav bilgi sistemleri 8 inç dokunmatik ekran ile sunuluyor.
Media Display’de 4 hoparlör, Bluetooth irtibatı, USB girişi ve Apple CarPlay üzere özellikler bulunuyor. Direksiyondaki özel kumandalar sesli komut özelliğini aktifleştirmek için kullanılıyor. Media Nav sistemi ise bunlara ek olarak entegre navigasyon, ikinci USB girişi ve 6 hoparlör ile birlikte geliyor.
Yolcu ve yükleme kapasitesi
4,55 m uzunluğu, 2,90 m’lik uzun aks mesafesi ve 1,78 m genişliği, Jogger’ı ferah ve işlevsel bir iç hacme kavuşturuyor. 1,63 m’lik yüksekliği sayesinde omuz ve baş uzaklığını artırarak konforlu bir seyahat imkanı sunuyor. Yetişkinlere yönelik gerçek 7 koltuk tertibi, geriden öne gerçek çeşitli konfigürasyonlarla kullanılarak bagaj kullanımını azamiye çıkarırken, 7 yetişkinin rahat bir biçimde seyahat etmesine imkan veriyor.
Üçüncü sıra koltuklar 1/2 oranında, ikinci sıra koltuklar ise 2/3-1/3 oranında katlanabiliyor. 7 kişilik ömür alanıyla geniş aile ve kalabalık hayatların günden güne değişen ihtiyaçlarını direkt karşılayan Jogger, tüm koltuklar katlandığında sunduğu 1807 litrelik bagaj hacmiyle yükleme yapılmak istendiğinde de kendini hakikat bir adres olarak tanımlıyor. Araba 7 kişilik kullanıldığında 212 litre, üçüncü sıra koltuklar büsbütün çıkarıldığında ise 631 litre bagaj hacmi sağlıyor. Farklı konfigürasyonlar sayesinde kullanıcılar, bebek arabası, bavul ya da bisiklet üzere birçok eşyasını basitçe araca yerleştirebiliyor.
Ayrıca bu yükleme çeşitliliğine güvenliği de eklemek ismine bagaj bölmesinde esnek kayışlar ve dört bağlama halkası bulunuyor. Bir adet de 12V soketin yer aldığı bagaj, ikisi bagajda ve biri ön yolcu tarafında olmak üzere üç adet kanca ile donatılıyor.
Bagajdaki işlevselliği kabine de taşıyan Jogger; önde 13 litre, ortada 8,6 litre ve üçüncü sırada 2,5 litre olmak üzere toplamda 24 litreyi aşkın bir saklama alanı vadediyor.
Benzin ve LPG seçenekleriyle geldi, hibrit 2023’te
Dacia Jogger, TCe 110 bg ve TCe 100 bg ECO-G olmak üzere iki farklı motor tipiyle sunuluyor. Daha düşük yük için alüminyum motor bloğu kullanılan yeni TCe 110 bg motor, üç silindirli ve direkt akaryakıt enjeksiyonuna sahip. 6 ileri manuel şanzımanla kombinlenen en güçlü Jogger motoru TCe 110 bg, azamî 200 Nm tork bedeli sunarken, sürüş performansıyla düşük yakıt tüketimi ve karbon emisyonunu bir ortada elde ediyor.
6 ileri manuel vitesle kombinlenen öteki motor olan TCe 100 bg ECO-G, LPG ve akaryakıt depolarının birleşimiyle yakıt tasarrufunu yüzde 30’un üzerine çıkartırken 1.000 km’ye kadar çıkabilen bir menzil imkanı veriyor. Fabrika çıkışlı LPG sistemi sayesinde karbon emisyonu azalırken, güvenlik ve güvenilirlik sorunu ortadan kalkıyor.
Dacia, tarihindeki birinci hibrit motoru, 2023 yılında tüm dünyada Jogger ile sunacak. Hibrit motorlu Jogger, otomatik şanzımanla kullanıcılarla buluşacak.
CMF-B platformunun yeni üyesi
Ön & art park sensörü, kör nokta ihtar sistemi ve geri görüş kamerası olmak üzere Jogger’da üç güvenlik ve sürüş destek sistemi bulunuyor. Ön ve arka park yardımı, aracın ön ve arka alanında konumlanan dörder sensör aracılığıyla çalışırken, engelleri algılayarak hem görsel hem de sesli uyarı ile sürücüyü uyarıyor.
Dacia Jogger’ın lansmana özel satış fiyatı da açıklandı. Buna nazaran Essential Turbo 110 bg 577 bin TL, Expression Turbo 110 bg 592 bin TL, Essential Turbo ECO-G 100 bg 592 bin TL, Expression Turbo ECO-G 100 bg 607 bin TL, Extreme Turbo 110 bg 622 bin TL ve Extreme Turbo ECO-G 100 bg 637 bin TL fiyat etiketiyle satışa sunuluyor.
Yazı: Lider Canözer & Fotoğraflar: Dacia Türkiye
Mekan: Iğdır – Kars / Türkiye
>